Jaarverslag en jaarrekening
Jaarverslag 2020
Bestuur
Stond het jaar 2019 in het teken van de oprichting van de stichting, in het jaar 2020 was het consolideren van de stichting het thema. Door de overheidsmaatregelen rond de covid-pandemie kreeg dit een geheel andere wending dan voorzien en begroot.
Het onbezoldigde bestuur werd in maart 2020 gewijzigd en was daarna samengesteld uit:
A.C. van den Hout (voorz.)
J. B. Val (penningmeester)
T.H.M. Akerboom (secretaris a.i.)
en A. Smits als adviseur voor renovatie en orgel.
De financiële middelen
Hoewel 2020 wat betreft verhuur een rooskleurige start leek te maken kwam de verhuur ven het complex volledig stil te liggen door de overheidsmaatregelen vanwege de covid-pandemie. Daardoor kon niet meer voldaan worden aan aangegane verplichtingen c.q. vaste lasten. Het bestuur deed met succes een beroep op de ondersteuningsmaatregelen van centrale en gemeentelijke overheid. Een plan van aanpak leidde ertoe dat de verhuur van het gebouw binnen de overheidsmaatregelen na de eerste lock-down met enig succes tegen een lagere huurprijs weer ter hand kon worden genomen.
Activiteiten
Conform de doelstelling van de stichting is het gebouw met name binnen de maatregelen zoveel mogelijk gebruikt voor de reguliere bijeenkomsten van de Lutherse Kerkgemeenschap van Nijmegen e.o.
Met respect voor deze oorspronkelijke functie is daarnaast het gebouw in 2020 waar mogelijk verhuurd voor koorrepetities en een enkel concert met het toegestane bezoekersaantal van 30 personen. In het tweede halfjaar heeft ook het Hoger Onderwijs voor Ouderen van de Radboud Universiteit voor een aantal cursussen met een maximale groepsgrootte van 25 personen, met tussenpozen vanwege landelijke coronamaatregelen, gebruik gemaakt van het kerkgebouw.
Mediabeleid
Ten behoeve van de exploitatie vervult de website www.behoud-lutherse-kerk-nijmegen.nl een belangrijke functie
Verlies- en winstrekening 2020
Baten | 2020 | Begroting 2020 | 7-12 2019 | Begroting 2019 |
subsidies | 12000 | 75000 | 3000 | 5000 |
verhuur | 11007 | 17500 | 20684 | 8000 |
giften | 421 | 1300 | ||
horeca | 679 | 5000 | 571 | 2500 |
activiteiten | 1090 | |||
Totaal Baten | 24107 | 97500 | 26654 | 15500 |
Lasten | ||||
restauratie | 1906 | 75000 | 3000 | 5000 |
reg. onderhoud | 404 | 4000 | 1806 | 2000 |
vaste lasten | 5141 | 9000 | 3089 | 4250 |
inkoop | 1148 | 2000 | 5034 | 1000 |
schoonmaak | 450 | 2000 | 925 | 1000 |
vergoedingen | 939 | 3500 | 1845 | 1500 |
bestuurskosten | 519 | 840 | ||
alg. kosten | 1377 | 2000 | 1389 | 750 |
afschrijving | 3521 | 3434 | ||
voorziening (vaste lasten en reg. onderhoud) | 7000 | |||
Totaal Lasten | 22405 | 97500 | 21362 | 15500 |
Saldo | 1702 | 0 | 5283 | 0 |
Balans | 31-12-20 | 31-12-19 |
activa | ||
kas | 0 | 530 |
bank | 9172 | 610 |
inventaris | 1180 | 4351 |
rc elg-zn | 578 | |
Totaal | 10352 | 5491 |
passiva | ||
eigen vermogen | 3930 | 2228 |
rc Elg-zn | 2422 | |
crediteuren | 7000 | 839 |
Totaal (Niet uit de balans blijkende verplichtingen/leningen) | 10930 (99790) | 5489 |